nuffnang

Saturday, October 9, 2010

Hari yang aq keletihan di Batu Pahat a.k.a BP











Semalam aku ngan membe aq gi kuar ke pekan Batu Pahat. Ada 2 tujuan sebenarnya aku kuar ni, klu x biasanya ari sabtu ahad macam ni aku x gi kuar mane2 juz terperok duk dalam bilik je erm faham2 jela kan kalau kuar nnti msti nk pakai duit kan. First tujuan aku kuar semalam coz nak beli tiket bas untuk balik raya haji ni ke Ipoh. Sebenarnya aq xberapa confirm sangat dgn tarikh yg sebenar kitorg ley balik kampung.

Aq ada la tnye bbrp org membe aq mngnai tarikh ley balik kg tpi respon yg diorg bgi tu diorg pon xberapa konfem. Membe aq ad yg ckp time study week klu nak balik boleh ,ad gak yg membe aq sorg ni ckp klu nk balik boley tpi depends on lecturer korang la klu mane tau lecturer nk wat klas.Aduh....pning gak kpla aku nak wat kputusan. So aq wat kputusan berani mati utk beli tiket bas balik raya pd 5 aribulan 11 ni walaupon time tu tgh study week. Maka kat counter tiket bas S&S International tu aku bagi duit sbyk rm50 kpd amoi cashier kat situ kemudian dipulangkan kat aku duit sebanyak rm12 dan sekeping kertas yang bernama tiket.Selesai la sudah problem beli tiket bas.

Then lepas masing2 dah beli tiket untuk balik ke destinasi masing2, kitorg pon meneruskan perjalanan ke sebuah shopping complex yang amat famous di Batu Pahat ni terutamanya kpd pelajar UTHM iaitu BP Mall. BP Mall ni ley dicategorisekan sbgai shopping mall yang agk besar la klu nk dibandingkan dgn Ipoh Parade kat tempat aq. Macam2 ad kat sini, klu sesapa yang kaki shopping tu ley la nk beli barang kat sini coz byk choice sampai ley rambang mata korang. Cuma siapkan duit yg cukup or klu xcukup ley pinjam kat along utk bershopping di sini. Klu lu kena kasi potong dgn along jgn salahkan gua ye.haha.Tujuan secondary aku kluar Batu Pahat ni coz nak fight bowling ngn membe2 aq yg da master main bowling. Ceyt, korang da pro jgn tibai aku lak time game nti. Klu kalah pon xde la malu sgt. Aq klu masuk time ni bru main 2kali. Lek2 la bro aq msih beginner.Kat Pacific Bowling centre tu kitorg main 2 game.

Kching...kching...$$ melayang duit aku bile dkuarkan dari wallet, haha. Sorang-sorang kena caj sebanyak rm12 utk main bowling sebanyak dua game dan duit utk sewa kasut bowling. Tapi ternyata match tersebut ibarat langit dan bumi coz ranking diorg lgi hebat,so aq kalah la dlm game 1st tu dan aq berada di ranking yg last.Then time 2nd game ad pningkatan sket game aku. Aq berda di ranking yg ke2 utk match game ke 2, tpi 2 dari bawah la...haha....Tpi yg beznya dlm setiap game aku dpt wat 1 strike. So aku strike smlm 2kali la. Haha xcaye gak la aq mmpu wat strike coz ad membe aq yg da lme main tpi x ley wat strike. So tggu la membe2 aq skalian, insyaallah dlm masa setahun lgi lps training mgkin level aku ley setara dgn korang or ley high lgi dri korang. Haha.

Then we continue our journey to makan because our stomach is so lapar. Lps tu kitorg trbhgi kpd 2 coz ad membe kitorg yg da gi mkn dlu, diorg mkn kat kfc(dh jdi okb coz dpt duit ptptn). So aq dan beberapa org membe aq lagi yg nk beli makanan yg mengenyangkan tpi regenye bajet maka kitorg pon gi la makan kat sebuah warung kat luar kire2 setengah kilometer dri BP Mall. Kat situ makanan nye ley tahan la rse kesedapannye utk prut yang tengah lapar. Aq order nasi ayam dan kopi ais dan total regenye rm4 lebih tapi xlebih rm5....k la regenye tu msih ley dikire standard.

Lps tu kitorg balik semula ke bus stand kat bp mall utk naik bas pulang ke uthm balik. tpi time 2 dlm kul 6.30-7 pm so mmg sesakla dlm bas tu macam ikan dalam tin sardin. Rege tiket dri bp mall ke uthm rm1.80 tpi aku ltk dlm tabung bas tu rm1.75 je coz aq xde sekupang. nasib baik driver bas tu xnmpk igtkan 5 sen tu seposen. sori la bebanyk pak cik driver mnx halalkan 5sen tu coz time tu mmg aku xde sekupang. ala lgipon lima sen je,jgn la bkire sgt...haha...lebih kurang pukul 7.30 pm maka sampai la dpn pntu pagar uthm. fuh,hari yg aku keletihan tpi still dlm mood yg happy.








No comments:

Post a Comment